19 مرداد, 1395

گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی تنها به چاپ بنر ختم نشود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: رسانه های به ویژه رسانه ملی می توانند نقش بی بدیلی در آموزش و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی ایفا کنند.

علی رئوفی امروز سه شنبه در نخستین جلسه کارگروه آموزش، فرهنگ سازی و تبلیغ اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان، گفت: هدف اقتصاد مقاومتی آن است که کشور را در شرایط تحریم و فشار، پویا و غیر قابل نفوذ کنیم.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی در این باره، افزود: اقتصاد مقاومتی به معنای کشیدن حصار دور تا دور خود  نیست بلکه به معنای آن است که در شرایط فشار، در شرایط تحریم، در شرایط دشمنی ها و خصومت های شدید اقتصاد کشور بالنده و  شکوفا باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان افزود: وظیفه همه ما این است که سعی کنیم کشور را مستحکم، غیر قابل نفوذ، غیر قابل تأثیر از سوی دشمن، نگه داری کنیم و  این امر یکی از اقتضائات اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: گفتمان اقتصاد مقاومتی در جامعه نباید تنها به چاپ و نصب بنر های تبلیغی  در مناطق مختلف شهری و بیلبوردها  ختم شود و این فرهنگ در جامعه باید به صورت عینی و در عمل برای همگان تبیین شود تا آحاد افراد جامعه درک و بینشی از این گفتمان کارآمد دست یابند و اثرات این گفتمان را به صورت بارز در زندگی خود لمس کنند.

رئوفی در ادامه به نقش رسانه ها به ویژه صدا و سیما در آموزش، فرهنگ سازی و تبلیغ اقتصاد مقاومتی به عنوان یک گفتمان واحد اشاره کرد و در این باره خاطر نشان کرد: رسانه ها به ویژه صدا و سیما می تواند  در ساعات پر بیننده با دعوت از اساتید دانشگاه ها، کارآفرینان  و افراد موفق در زمینه اقتصاد مقاومتی و همچنین تولید مستند های فاخر در زمینه اقتصاد مقاومتی در مسیر فرهنگ سازی این گفتمان  گام بردارد.

وی گفت: رسانه ها درباره مدیریت مصرف در زندگی، توجه به تولیدات داخلی، استفاده بهینه از امکانات ، مدیریت زمان و توسعه فرهنگ کار آفرینی در جامعه  بیش از پیش نقش ایفا کنند تا در زمینه دست یابی به اهداف از پیش تعیین شده اقتصاد مقاومتی به نتایج مطلوب برسیم و از هدر رفتن فرصت ها و زمان جلوگیری کنیم.

رئیس کارگروه آموزش، فرهنگ سازی و تبلیغ اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان در ادامه به نقش مهم جامعه دانشگاهیان و آموزش و پرورش  در زمینه آموزش، فرهنگ سازی و گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و بیان داشت: متولیان  این دو حوزه از ظرفیت های خود برای معرفی هر چه بیشتر اقتصاد مقاومتی در بین دانشجویان و دانش آموزان برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده اقدام کنند.

رئوفی اظهار داشت: معرفی چهره های موفق در عرصه اقتصاد مقاومتی که با کمترین امکانات موفق به کار آفرینی و ایجاد  اشتغال پایدار در کشور و استان شده اند یکی دیگر از مولفه های مهم معرفی فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه است و نقش رسانه ها به ویژه رسانه ملی در معرفی چهره های موفق بسیار مهم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان اضافه کرد: ائمه جمعه استان، نخبگان، امامان جماعت، فرهنگیان و سایر اقشار تاثیرگذار جامعه در معرفی و گفتمان سازی فرهنگ اقتصاد مقاومتی در بین اقشار مختلف جامعه که از تاکیدات و خواسته های همیشگی رهبر معظم انقلاب از مسؤولان است به صورت جدی وارد صحنه شوند.

رئوفی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نیز در زمینه آموزش، فرهنگ سازی و تبلیغ اقتصاد مقاومتی به عنوان یک گفتمان واحد در جامعه اقدام و عمل کنند.

منبع : رسا

مطالــــب مرتبط
بدون دیدگاه

نظرات بینندگان

نظرات بینندگان

پر کردن قسمت ستاره الزامی میباشد.