3 خرداد, 1395

اقتصاد مقاومتی، حیات طیبه قرآنی است

استاد حوزه علمیه خراسان به تشریح راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه پرداخت و یادآور شد: در واقع اقتصاد مقاومتی همان حیات طیبه قرآنی است چون به فرموده قرآن، هر که با قناعت باشد، به حیات طیبه دست می‌یابد.

سیده‌مریم پورحسینی، استاد حوزه علمیه خراسان عصر روز گذشته، دوم خردادماه در جشن میلاد حضرت مهدی موعود(عج) مؤسسه علمی ـ تحقیقی نرجس(س) مشهد به بیان حکایتی پرداخت و گفت: شاگردی از استاد خود پرسید چرا خواب امام زمان(عج) را نمی‌بینم، استاد از او خواست که غذایی شور بخورد و بخوابد؛ وی چنین کرد و روز بعد به دیدار استاد آمدف در حالی که بیان می‌کرد دیشب تا صبح خواب آب را دیده‌ام، علت این جریان را از استاد جویا شده و استاد در پاسخش گفته‌بود هرگاه تشنه امام زمان(عج) شوی، خواب آقا را می‌بینی.
زنده‌شدن قلب، برای درک ماه رمضان
پورحسینی با بیان اینکه در ماه شعبان بارها از خداوند خواسته‌ایم که «خدایا با یادت قلب مرا عمران و آبادانی بده»، افزود: رسیدن به این دعا، مستلزم زنده‌بودن و داشتن حیات است تا بتوانیم به آبادی دل دست یافته، به ماه رمضان گام بگذاریم و حقیقت آن را درک کنیم.
وی در ادامه خطاب به بانوان مشهدی اظهار کرد: زمانی می‌توانیم با تمام دعاها در ماه رمضان با مولایمان حرکت کنیم و بگوییم که منتظر آن دولت کریمه هستیم که به آن حیات قلبی رسیده‌ باشیم.
این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در این ایام خداوند به افراد جوایزی اهدا می‌کند، اذعان کرد: هر کسی به قدر سعه وجودی خود و به میزان زنده بودن قلبش از آنها بهره‌مند می‌شود.
تلاوت با تأمل درآیات قرآن و مبارزه با نفس؛ دو راه زنده کردن قلوب
وی تصریح کرد: زمانی به «واعمر قلبی بطاعتک» در مناجات شعبانیه می‌رسیم که با رعایت دو ویژگی زندگی و قلب‌مان را به دست امام زمان(عج) بسپاریم؛ نخستین ویژگی آن است که ارتباط‌مان را با قرآن قوی‌تر کنیم چرا که خداوند به فرموده خود قرآن را رافع عطش علما و بهار قلب فقها قرار داده‌ است.
پورحسینی ادامه داد: حال که در آستانه بهار قرآن قرار داریم، اگر می‌خواهیم قلب‌مان زنده شود، باید تلاوت‌هایمان در ماه رمضان همراه با پژوهش و تدبر باشد و در ترجمه و تفسیر آیاتی که تلاوت می‌کنیم، نیز تأمل کنیم.
وی دومین ویژگی برای عمران قلوب در ماه رمضان را شکستن بت هوای نفس دانست و اظهار کرد: نفس، بسیاری از چیزها را از انسان مطالبه می‌کند؛ باید از اینک تمرین را شروع کنیم تا در ماه رمضان اوج بگیرد و با دعوت دیگران به این امر، ما را به سمت داشتن جامعه این نورانی سوق دهد.
این استاد مدرسه نرجس(س) مشهد بیان کرد: قلبی که حیاتش را با ارتباط با امام زمانش به دست آورد و از غفلت و … خارج شود، آنگاه قلبش به عمران و آبادانی می‌رسد؛ این فرد در نهایت به حیات طیبه وارد می‌شود که اهل‌بیت(ع) از آن یاد می‌کردند.
وی با بیان اینکه به تعبیر امام، حیات طیبه یعنی زندگی با قناعت، تأکید کرد: به جوانان زندگی با قناعت بیاموزید؛ اگر فرزندان خود را مصرف‌گرا به خانه بخت بفرستید، جامعه مهدوی نمی‌شود.
پورحسینی در ادامه به تشریح راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه پرداخت و یادآور شد: در واقع اقتصاد مقاومتی همان حیات طیبه قرآنی است چون به فرموده قرآن، هر که با قناعت باشد، به حیات طیبه دست می‌یابد.

منبع : ایکنا

بدون دیدگاه

نظرات بینندگان

نظرات بینندگان

پر کردن قسمت ستاره الزامی میباشد.