11 اردیبهشت, 1395

نقش نوآوری و خلاقیت در اقتصاد مقاومتی بررسی می‌شود

سیمنار «نقش نوآوری و خلاقیت در اقتصاد مقاومتی» با هدف توسعه صادرات محصولات و کسب وکارهای نوپا و نوآور، اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.

با توجه به نقش کسب وکارهای نوپا و نوآور به عنوان یکی از راهبردهای مهم و اثرگذار در تحقق اقتصاد مقاومتی، اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم افزار ایران، سیمنار «نقش نوآوری و خلاقیت در اقتصاد مقاومتی» را با هدف توسعه صادرات محصولات و کسب وکارهای نوپا و نوآور، سیزدهم اردیبهشت ماه برگزار می کند.

اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم افزار ایران، با توجه به نامگذاری سال ۱۳۹۵ به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» از سوی رهبر معظم انقلاب اعلام کرد: به نظر می رسد یکی از مهمترین وظایف بخش خصوصی که نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می کند، شناسایی آسیب های اقتصادی و ارائه راهبردهایی خاص جهت تبدیل نقاط ضعف به قوت و تبدیل تهدیدها به فرصت در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

براین اساس از آنجا که یکی از نقاط ضعف اقتصاد کشور، پایین بودن میزان خلاقیت و نوآوری و ضعف فناوری بنگاه های اقتصادی است و این مساله سبب شده که صنعت کشور، مصرف کننده فناوری های خارجی باشد، شناسایی آسیب ها و حل معضلات این بخش با استفاده از نوآوری می تواند زمینه آسیب پذیری اقتصاد کشور را فراهم می کند.

در همین حال با توجه به نقش غیرقابل انکار کسب وکارهای نوپا و نوآور به عنوان یکی از راهبردهای مهم و اثرگذار جهت تحقق اقتصاد مقاومتی، باید همواره در نظر داشت که برای دستیابی به اقتصاد حاصل از شرکت های نوپا و نوآور فقط تولید و توزیع اطلاعات و پرداختن به آموزش و پژوهش کافی نیست. بلکه نکته مهم، به کارگیری آنها در استفاده از منابع اقتصادی به صورت مستمر و پایدار است.

در حقیقت یکی از اساسی‌ترین پیش‌نیازهای اقتصادمقاومتی، توانمندسازی و تشویق و زمینه‌سازی فعالیت سرمایه‌ انسانی خلاق، نوآور و دانشی است که با توجه به ترکیب جمعیتی کشور ایران و جمعیت بالای جوانان تحصیل‌کرده و نیروی انسانی به عنوان بزرگ‌ترین و باارزش‌ترین سرمایه‌ کشور محسوب می شوند.

در این راستا سیمنار «نقش نوآوری و خلاقیت در اقتصاد مقاومتی» با همکاری اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم افزار و اپراتور همراه اول با هدف شناسایی کسب وکارهای نوپا، نوآور و خلاق و همچنین دولتمردان، سرمایه گذاران و صاحبان صنایع و ایجاد حلقه واسط برای کمک به تجاری سازی ایده های برتر علم و فناوری و توسعه صادرات محصولات و کسب وکارهای نوپا و نوآور برگزار می شود.

شناسایی آسیب های اقتصادی و اقدام درجهت رفع معضلات و نقاط ضعف موجود در راستای نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی، معرفی ایده های نو و خلاقانه برای ایجاد کسب و کارهای جدید، ایجاد ارتباط بین صاحبان ایده با بزرگان کسب و کار و سرمایه گذاران و تجاری سازی ایده های نو از دیگر اهداف این سمینار است.

در این سمینار آشنایی بنگاه های اقتصادی نوپای برتر برای معرفی کسب و کار خود در مجامع بین المللی جهت جذب سرمایه گذاری، آموزش جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی ،صادرات محصولات کسب و کارهای نو ، معرفی ایران به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در تولید علم و دانش و بهره مندی از نمایشگاه های بین المللی معتبری چون cebit و Gitex به عنوان ابزارهای بازاریابی و تبلیغات مورد توجه قرار می گیرد.

منبع : مهر

بدون دیدگاه

نظرات بینندگان

نظرات بینندگان

پر کردن قسمت ستاره الزامی میباشد.