30 فروردین, 1395

نقش مهم سازمان تبلیغات برای تعمیق فرهنگ در اقتصاد مقاومتی

معاون فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: این سازمان نقش مهمی در تعمیق فرهنگ در اقتصاد مقاومتی که مدنظر رهبر معظم انقلاب است، دارد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی‌نژاد شامگاه یکشنبه در نشست با مدیران ادارات تبلیغات اسلامی استان خوزستان در اهواز با اشاره به نقش مدیران استانی سازمان تبلیغات اسلامی در مبحث اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: مدیرانی که در استان خوزستان عهده دار مسئولیت هستند از جمله مدیران پرتلاش، پرکار و پویایی هستند که آثار این تلاشگری آنان را می توان در فعالیت های آنها و میزان رضایتمندی مجموعه تصمیم گیران استان مشاهده کرد که گاها آثار این فعالیت ها در سطح ملی منعکس می شود.

وی  افزود: نقش سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان و ادارات آن در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته آنچنان به خوبی ایفا که شد که مدام در جلسات از آن اقدامات و فعالیت ها به خوبی یاد می شود و اینکه سازمان تبلیغات در این راستا تلاش جدی و برنامه ریزی مناسبی دارد جای قدردانی داشته و امید است که این موفقیت های شما همچنان در مسیر رشد قرار داشته باشد.

معاون فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: خوشبختانه استان خوزستان از جمله معدود استان هایی است که نیروهای سازمان تبلیغات اسلامی آن به مرور زمان پذیرای مدیریت در دیگر استان ها می شوند و این ظرفیت در خوزستان نشان دهنده این است که شما می توانید در سطح مدیریت استانها پذیرای مسئولیت شوید.

حجت الاسلام روحانی نژاد به وظایف مدیران تبلیغات اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: مدیران سازمان تبلیغات باید حساس ترین افراد نسبت به بیانات مقام معظم رهبری باشند، آنها را گوش کنند، بخوانند، تحلیل کرده و آن قسمت هایی از بیانات ایشان را که مربوط به حوزه کاری این سازمان است عهده دار شوند. به این نکته باید توجه کرد که سخنان مقام معظم رهبری مانند سخنرانی های عادی نیستند و ما نباید عادی از کنار آنها بگذریم زیرا ایشان در کنار اینکه انقلاب را اداره می کنند، هدایت جهان اسلام را نیز برعهده دارند و با تامل درباره تک تک کلمات خود، به بیان سخن می پردازند.

وی بیان کرد: با عنایت به نامگذاری سال ۹۵ به نام سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» از سوی مقام معظم رهبری می توان با توجه به جایگاه فرهنگ در اقتصاد مقاومتی به نقش مهم سازمان تبلیغات اسلامی در این خصوص اشاره کرد در حالی که شاید در نگاه اول اینگونه به نظر برسد که این سازمان در این راستا نقشی ندارد و باید همچون دیگر دستگاه ها در رعایت اموری مانند صرفه‌جویی و بهره‌گیری از کمترین امکانات و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌ها نهایت توجه را داشته باشد در حالیکه تبلیغ و ترویج این مهم بر عهده تبلیغات اسلامی است.

معاون فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: با توجه به اعتبار در نظر گرفته شده برای سازمان تبلیغات در لایحه دولت که ۱۱۶ میلیارد تومان است باید گفت که منابع مالی این سازمان محدود است و نمی توان با آن اتفاق عمیقی را در سطح کشور رقم زد. سازمان تبلیغات با تکیه بر منابع مردمی اعم از منابع انسانی و مالی کار می کند و هر چه تکیه ما بر منابع مردمی بیشتر باشد موفق تر خواهیم بود که این به این معنی نیست که از مردم بخواهیم هزینه کنند بلکه باید آنها را با سرمایه گذاری در حوزه دین و فرهنگ آشنا سازیم مثلا از آنها بخواهیم که این هزینه را برای آموزش دینی فرزندان خود به کار ببرند، اینگونه دیگر مشکل اعتباری نخواهیم داشت.

حجت الاسلام روحانی نژاد گفت: همچنین باید ضمن هدایت و نظارت تشکل‌های تحت پوشش سازمان تبلیغات اسلامی از آنها حمایت مالی و قانونی کنیم زیرا در همه شهرستان اینگونه تشکل ها از جمله شورای هیئات مذهبی، کانون‌های مداحان، اتحادیه انجمن‌های اسلامی و جمعیت بانوان فعال در عرصه فرهنگ و هنر وجود دارند و باید از آنها پشتیبانی کرد تا بتوانیم تحولات عظیمی در سطح گسترده داشته باشیم که در این راه نباید از فناوری های روز هم غافل شویم، اما اصل فعالیت های فرهنگی که باید به آن توجه ویژه شود در مساجد، حسینیه ها و نمازهای جماعت باید صورت بگیرد.

منبع : مهر

بدون دیدگاه

نظرات بینندگان

نظرات بینندگان

پر کردن قسمت ستاره الزامی میباشد.