24 اسفند, 1394

چرا باید کالای ایرانی بخریم؟

حمایت از تولید ملی و کالاهای داخلی از ارکان تقویت اقتصاد یک کشور به شمار می‌رود. تا زمانی که کالاهای تولید کشور در داخل مصرف نشود، نمی‌توان به رونق گرفتن اقتصاد کشور امید داشت و این همان نکته‌ای که این روزها دغدغه مردم و دلسوزان انقلاب است. گزارش زیر به نقل از باشگاه خبرنگاران به خرید محصولات ایرانی اختصاص دارد:

روزی چراغ یک کارگاه در کشور خاموش می‌شود، کارگرانشان ناامید به منزل می‌روند و پس از مدتی تحمل بیکاری، دچار افسردگی حاد می‌شوند دست به پرخاشگری و بدخلقی با نزدیکانشان می‌زنند و اثرات منفی آن به خانواده و فرزندشان می‌رسد، کودکی که در چنین خانواده‌ای رشد کند به طور معمول عاقبت روشنی ندارد، افسردگی، یاس و کمبود‌ها روح کودک باقی می‌ماند به اعتقاد بسیاری از کار‌شناسان، جامعه‌ای که پوشیدن لباس مارک اروپایی با قیمتی سرسام‌آور را به خرید لباس دکمه تا به تای ایرانی ترجیح می‌دهد، جامعه‌ای که پوشیدن شلوار فاق کوتاه سنگ شور شده ترکی را به شلوار کتان ایرانی ترجیح می‌دهد.
کالای ایرانی خوب نیست، زود خراب می‌شود و رنگ و رو برایش باقی نمی‌ماند، اما ایرانی است، چرخی که آن را تولید کرده چرخ کشور را می‌چرخاند، با مد جلو نمی‌رود کاستی کم ندارد اما ایرانی است مال خودمان است، این تفکری است که سال‌ها در ذهن اهل شرق آسیا رشد کرده، سونامی و زلزله‌ای که در سال ۲۰۱۱ در ژاپن اتفاق افتاد می‌توانست اقتصاد ژاپن را سال‌ها عقب بیندازد، اما نیانداخت به این دلیل که مردمش اجازه ندادند، گزارشی که شبکه تلوزیونی آمریکایی CNN در سال ۲۰۱۲ از این کشور تهیه کرد به خوبی این موضوع را نشان می‌دهد، وقتی گزارشگر از ژاپنی‌ها سوال می‌کند که چرا تلویزیون‌ها تولید ملیشان که چندان به تکنولوژی آن روزهای دنیا به روز نیست را می‌خرند غالب مردم پاسخ می‌دادند که برند ملیمان حالا به کمک ما نیاز دارد.

ایرانی، شایسته تولید ایرانی
سالهاست که تولیدات داخلی ما نیاز به کمک دارند، ولی تا چشممان به تخفیف ۷۰ درصد برندی اروپایی می‌خورد، دلمان قنچ می‌رود که نکند از دستش بدهیم، صفی طولانی از دم در مغازه تا چند کوچه پایین‌تر شکل می‌دهند، برند ایرانی اینجاست که مهجور باقی می‌ماند. چرا تولیدی‌های پوشاک جرات چسباندن مارک برند ایرانی را ندارند؟ چرا فروشندگان از فروختن پوشاک ایرانی شانه خالی می‌کنند؟ این‌ها سوالاتی است که اگر مثل ما دغدغه‌تان خرید پوشاک ایرانی باشد به آن دچار می‌شوید.
با نزدیک شدن به عید و خرید عیدانه کمپینی مردم نهاد با مضمون «خرید _ پوشاک _ ایرانی» و «ایرانی _ ایرانی _ بخر» در فضای مجازی به راه افتاده که هدف اصلی آن ترغیب مردم برای خرید و حمایت از پوشاک داخلی است. توجه به این نکته که پوشاک ایرانی خود به تنهایی می‌تواند به عنوان یک محصول گردشگری در صنعت گردشگری ایرانی مورد توجه جدی قرار گیرد. حال تولید کنندگان داخلی با به روز کردن طراحی‌های پوشاک می‌توانند قدمی مهم در تحقق این هدف برداشته باشند.

منبع : حمایت

بدون دیدگاه

نظرات بینندگان

نظرات بینندگان

پر کردن قسمت ستاره الزامی میباشد.