4 بهمن, 1394
کارشناس بازار کار

وجود بازار ۴۰۰ میلیونی در منطقه و لزوم رونق فضای کسب و کار در پسابرجام

کارشناس بازار کار با اشاره به اینکه در منطقه بازار ۴۰۰ میلیون نفری در اختیار ایران قرار دارد، گفت: در شرایط پس از تحریم مدیران باید ۲ کمبود ضعف در مدیریت و تکنولوژی را با استفاده از تجارب علمی برطرف کنند.

مهدی برآسود در حاشیه سمینار به سوی جهانی شدن، با بیان اینکه ایجاد زمینه‌های افزایش دانش فعالان اقتصادی برای رونق فضای کسب و کار نیازمند کمک دولت است، اظهار داشت: در دیپلماسی تجاری همانند دیپلماسی سیاسی باید قدرتمند عمل کنیم و اینکه اطلاعات بازار جهانی را به طور کامل در اختیارمان قرار دهند.

وی با بیان اینکه سه کمبود در اقتصاد کشور داریم،‌ افزود: ضعف در مدیریت،‌ تکنولوژی و کمبود سرمایه این سه عامل را تشکیل می‌دهد که با آموزش مدیران در جایگاه اصلی خود دو ضعف اصلی یعنی مدیریت و تکنولوژی رفع خواهد شد.

برآسود با اشاره به برگزاری سمینار به سوی جهانی شدن گفت: این سمینار از این جهت که ضعف‌های مدیریت در شرایط پس از تحریم برطرف شود، برگزار می‌شود. در این شرایط اگر منطقه را به عنوان یک هاب نگاه کنیم یک بازار ۴۰۰ میلیون نفری در اطراف ما وجود دارد.

وی افزود: در این خصوص اگر کالای ایرانی آن کیفیت لازم را داشته باشد امکان صادرات خواهند داشت و اینکه آیا امکان استفاده از فضای به وجود آمده برای فعالان اقتصادی وجود دارد یا خیر، مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفته است.

این فعال اقتصادی با ذکر مثالی درباره شرایط فعلی پس از برجام گفت: هم اکنون یک بازار ۲۷۰ میلیون نفری از روسیه امکان ورود به مناطق گردشگری ایران را دارند چرا که این کشور سالانه ۲۷ میلیون نفر گردشگر در دنیا دارد که باید دید چه میزان از آن وارد ایران خواهد شد.

وی گفت: در موضوع گردشگری حلال کار کرده‌ایم و اینکه آیا بناهای ما برای کشورهای خارجی شناخته شده است یا خیر، از جمله مواردی است که باید در شرایط پس از تحریم باید به آن توجه شود.

برآسود با اشاره به اینکه برندهای ایرانی باید در جایگاه برندهای خارجی مطرح شود،‌ گفت: هم اکنون در شرایط گذار هستیم و باید از فرصت به وجود آمده به نفع شایسته استفاده کنیم.

منبع : فارس

بدون دیدگاه

نظرات بینندگان

نظرات بینندگان

پر کردن قسمت ستاره الزامی میباشد.