3 بهمن, 1394

فرصت صنعت بیمه در پساتحریم

مدیرعامل یک شرکت بیمه گفت: ضریب نفوذ بیمه در حال حاضر نزدیک به ۱.۹ درصد است که می‌توانیم با برنامه‌ریزی مناسب و حرکت با سرعت و شدت تا ۱۰ سال آینده به ۷.۵ درصد برسیم.

مجید صفدری امروز در نشستی خبری درباره استفاده از شرایط پسابرجام گفت: ما در صنعت بیمه باید با توجه به ظرفیت ها و موقعیت هایی که در پسا تحریم ایجاد شده از این فضا استفاده کنیم و تلاش خود را دو چندان نماییم تا در افق ۱۴۰۴ به اهداف تعیین شده برسیم.

مدیرعامل بیمه ما گفت: با توجه به فضای مهیا شده تمام شرکت های بیمه ای کشور باید در اشاعه فرهنگ بیمه و در راستای گسترش خدمات بیمه ای و به خصوص ارائه بیمه نامه جدید عزم خود را جزم کنند.

وی افزود: هر شرکت بیمه ای دارای سه ضلع است که ضلع نخست آن عبارت است از بازاریابی داخلی که محور آن را کارمندان شرکت تشکیل می دهد. در این باره باید توجه ویژه به کارکنان هر شرکت بیمه ای صورت بگیرد تا با فراق خاطر به ارائه خدمت به مشتریان بپردازند. بر این اساس استراتژی ما افزایش سهم بازار بدون نرخ شکنی و بدون دامپینگ و با توجه به هزینه های روانی، انرژی و زمانی است.

وی ادامه داد: ضلع دوم بازاریابی خارجی است که در این ضلع صنعت بیمه بسیار بسیار عقب افتاده است و ما هنوز در نسخه دوم بازاریابی که نسخه منسوخ شده است مانده ایم، از این رو صنعت بیمه باید برود به سمت نسخه سوم بازاریابی که ایجاد ارتباط با روح، ذهن و قلب مشتری است. باید بیمه نامه ای طراحی کنیم که با قلب، روح و ذهن مشتری مطابقت داشته باشد.

صفدری با بیان اینکه طی  ۱۰ ماهه سال جاری ۳۶ درصد رشد حق بیمه ثبت کرده ایم، افزود: همچنین ضریب خسارت این شرکت نسبت به سال گذشته تغییری نداشته و هنوز ۳۲ درصد است. بیمه آتش سوزی ۱۵.۲ درصد، پوشش بیمه بدنه خودرو ۸.۳۲ درصد، پوشش بیمه شخص ثالث ۱۸.۳۹ درصد، حوادث ۲.۳ درصد، عمر و زندگی ۱۰.۸۷ درصد، مسئولیت ۵.۸۶ درصد و درمان ۴.۹۲ درصد از پرتفوی این شرکت را تشکیل می دهند.

صفدری درباره ای پی اس این شرکت نیز گفت: از ۴۳۲ ریال پیش بینی سود شرکت تاکنون ۳۰۸ ریال محقق شده است که بدین ترتیب ۷۰ درصد پیش بینی ها برای سال جاری محقق شده است. ما بدنبال افزایش سهم بازار هستیم اما نه به هر قیمتی. همچنین در پی جذب مشتریان جدید هستیم نه کسب پرتفوی به هر قیمتی چرا که استراتژی شرکت افزایش سهم بازار بدون نرخ شکنی و بدون دامپینگ و با توجه به هزینه های روانی، انرژی و زمانی است.

مدیرعامل شرکت بیمه ما گفت: به تازگی این شرکت موفق شده است با هلدینگ های بزرگی از جمله زرماکارون  و پتروشیمی جم قرارداد هایی را منعقد سازد. سهم گروه بانک از پرتفوی این شرکت ۲۳.۵ است و مابقی در اختیار مشتریان غیر بانکی قرار دارد.

منبع : مهر

بدون دیدگاه

نظرات بینندگان

نظرات بینندگان

پر کردن قسمت ستاره الزامی میباشد.