21 آذر, 1395

تاکید برتبلیغ مصرف کالاهای داخلی در صداوسیما

رییس رسانه ملی طی نشستی بر اقتصاد مقاومتی و همچنین امیدآفرینی در برنامه ها تاکید کرد.

نهمین جلسه کارگروه برنامه ملی گفتمان سازی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی به ریاست عبدالعلی علی عسکری رییس رسانه ملی برگزار شد.
 
در این نشست که به منظور بررسی نظام گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی و بررسی شاخص‌ها و محورهای رسانه‌ای این گفتمان سازی برگزار شد، رییس رسانه ملی ضمن استماع گزارشی از مراحل اجرای مصوبات نشست‌های قبلی، نکاتی را در چگونگی گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در رسانه‌ها و محیط‌های فرهنگی و دانشگاهی بیان کرد.
 
علی عسکری با تشریح شاخصه‌های فرهنگی و رسانه ای برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: خوشبختانه برنامه‌های رادیو و تلویزیونی در حوزه اقتصاد مقاومتی تاثیر مثبت خودش را در بین مردم داشته است و لذا در این مسیر تغییر روند فعالیت حوزه‌های اقتصادی به منظور تحقق شعار اقتصاد مقاومتی امری ضروری است.
 
 وی افزود: در صدا و سیما صدها عنوان برنامه در این زمینه تولید شده اما آنچه شاخص است و اهمیت دارد بحث امید آفرینی است که باید به آن توجه بیشتری شود و به عنوان یک جریان ملی باید روی شاخص‌های آن کار کرد.
 
علی عسکری تلاش برای تبلیغ مصرف کالاهای داخلی را با هدف رونق بخشیدن به تولید ملی مورد تاکید قرار داد.
 
در این نشست همچنین «نظام نامه تبیین و گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی» بررسی شد.
 
رییس رسانه ملی با بیان بندهایی از این نظام نامه گفت: در نظام نامه مذکور، راهبردهای اطلاع رسانی پیش بینی شده است که نشانگر وظایف رسانه‌ها در آگاه کردن مردم نسبت به موضوعات اقتصادی است تا گفتمان سازی مناسبی شکل بگیرد و این موضوع در جامعه تبیین شود.
 
در این جلسه که با حضور برخی از معاونان سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط با کارگروه برنامه ملی گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی و نیز برخی مدیران رسانه‌ها در صداوسیما تشکیل شده بود، شاخص‌های گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی از جمله، روند کاهش واردات مصرفی، روند صادرات، تولید اقلام استراتژیک و روند مبارزه با قاچاق و میزان کشفیات و نیز روند فروش کالاهای تولید داخل مورد بررسی قرار گرفت و بر نقش رسانه‌ها در تحقق شاخص‌های گفتمان سازی تاکید شد.

منبع : مهر

بدون دیدگاه

نظرات بینندگان

نظرات بینندگان

پر کردن قسمت ستاره الزامی میباشد.