1974154
19 آبان, 1395

برندسازی عامل تقویت و توسعه تجارت و صادرات است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: نشان تجاری به عنوان یکی از مهمترین عوامل رونق کسب و کار در جهان شناخته شده و برندسازی در تقویت تجارت خارجی و صادرات نقش مهمی دارد.

محمدرضا حاجی پور صبح چهارشنبه در اولین همایش تجلیل از نشان های تجاری برتر صنعتی و معدنی استان مرکزی در اراک، با اشاره به اینکه کشورهای دارای استراتژی اقتصادی مشخص، به سمت تولید بر مبنای برندسازی حرکت می کنند، اظهار داشت: برندسازی در بنگاه های اقتصادی جهان از اهمیت خاصی برخوردار است و مهمترین عامل رشد واحدهای اقتصادی به حساب می آید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به فعالیت بنگاه های اقتصادی در دنیا افزود: ارزیابی ها نشان داده که در کشورهای توسعه یافته، ارتباط تنگاتنگی میان رشد اقتصادی آن کشور با فعالیت و توسعه بنگاه های اقتصادی وجود دارد.

حاجی پور تصریح کرد: برخی از کشورهای توسعه یافته جهان با داشتن یکی دو مورد برند قدرتمند، کل دنیا را در اختیار گرفته اند ولی در کشور ایران با این همه پتانسیل و ظرفیت، برندسازی جایگاهی پیدا نکرده که البته مشکل از عدم توانایی ما نیست، بلکه مشکل ناشی از عدم ارائه و معرفی توانمندی های تولیدی داخل، در قالب برند است.

وی خاطرنشان ساخت: در سال های اخیر اکثر بنگاه های تولیدی کشور به این باور رسیده اند که یکی از دارایی های با ارزش آنان برندهای محصولات و خدمات آنان است و بر این اعتقادند که ایجاد برند در کشور باعث افزایش و رشد تجارت خارجی و ارزآوری و به تبع آن مشارکت و همکاری سرمایه گذاران خارجی خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: باید به این باور برسیم که برند، امروز یکی از ابزارهای مهم فروش و به ویژه در صادرات است که می تواند خلق ارزش افزوده بیشتری برای صاحبان برند و به تبع آن کشور رقم بزند و سبب رشد اقتصادی شود.

منبع : مهر

بدون دیدگاه

نظرات بینندگان

نظرات بینندگان

پر کردن قسمت ستاره الزامی میباشد.