11 مهر, 1395

نوآوری محصول، کلید توسعه اقتصاد ملی است

دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی زمانی میسر است که کالاها و خدمات ایرانی بتوانند در بازار رقابتی، با ارائه محصولات برتر و جلب رضایت مصرف‌کنندگان، جایگزین کالاها و خدمات شرکت های خارجی شوند.

دکتر محمد ناطق، رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی با بیان این مطلب گفت: دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی زمانی میسر است که کالاها و خدمات ایرانی بتوانند در بازار رقابتی، با ارائه محصولات برتر و جلب رضایت مصرف‌کنندگان، جایگزین کالاها و خدمات شرکت های خارجی شوند. این موضوع زمانی محقق خواهد شد که فرآیندهای نوآوری محصول در سطح جهانی در شرکت های ایرانی پیاده‌سازی شود تا زمینه توسعه و ارائه محصولات جدید و نوآورانه رقابتی را فراهم آورد.

وی افزود: در این جشنواره، علاوه بر ارائه مطالب کاربردی در حوزه نوآوری محصول توسط اساتید و متخصصان، تجربیات تعدادی از شرکت های موفق در این زمینه ارائه خواهد شد. ضمن اینکه مدل مرجع نوآوری محصول، به عنوان یک مدل جهانی تایید شده، در سخنرانی های این جشنواره ارائه خواهد شد. این مدل مرجع می تواند ضمن ارائه یک ارزیابی جامع از وضعیت فرآیندهای نوآوری در یک شرکت، نقشه راهی را برای توسعه موفقیت آمیز این فرآیندها در شرکت ها ایجاد کند.

در ادامه هادی اسدی، رئیس کمیته اجرایی جشنواره با تاکید بر نقش مهم نوآوری محصول در رقابت‌پذیری شرکت ها، به موضوع ارزیابی شرکت های ایرانی از جنبه نوآوری محصول اشاره کرد و افزود: شرکت های ایرانی که نوآوری‌هایی را در حوزه کالا و خدمات به بازار ارائه کرده‌اند، بر اساس میزان توسعه‌یافتگی فرآیندهای نوآوری محصول، توسط تیم ارزیابان مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند که در نهایت تعدادی از این محصولات نوآورانه، به عنوان نوآوری محصول برتر ایرانی معرفی خواهند شد.

در پایان وی خاطر نشان کرد: مراسم پایانی این جشنواره که با حضور اساتید برتر، مقامات دولتی و مدیران شرکت های مطرح ایرانی برگزار خواهد شد در روز پنج شنبه ۸ مهر ماه ۱۳۹۵ از ساعت ۹ الی ۱۲، در محل دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار خواهد شد. علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت رسمی جشنواره به آدرس www.productinnovation.ir مراجعه کنند.

منبع : بصیر آنلاین

بدون دیدگاه

نظرات بینندگان

نظرات بینندگان

پر کردن قسمت ستاره الزامی میباشد.