15 شهریور, 1395

بخش عمده تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مربوط به تعاونی‌ها است

حسینی بخش تعاون را یک بخش اعتمادزا در جامعه دانست و گفت: بخش عمده‌ای از فعالیت تعاونی‌ها، به بحث بازاریابی بستگی دارد که اگر به این موضوع توجه نشود، توفیقی در بحث تعاونی‌ها وجود نخواهد داشت.

محمد حسینی صبح امروز در یازدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر خراسان جنوبی، اظهار داشت: اقتصاد پایه کار دستگاه‌های اجرایی است.

وی با بیان اینکه در بحث فرهنگ‌سازی تعاونی‌ها که جزو سیاست‌های کلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده اقدامات اساسی صورت گرفته است ولی، در این بخش، مشکلاتی وجود دارد، تصریح کرد: شاید یکی از دلایل این مشکلات، این بوده است که نتوانسته‌ایم اعتماد بین بخش‌های مختلف را ایجاد کنیم.

معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلاتی که در بخش تعاون وجود دارد، به چالش‌های مدیریتی برمی‌گردد، گفت: ما در بسیاری از بخش‌ها گام‌های اولیه را برداشته‌ایم، ولی برای توفیق در بحث الگوهای عملی کمتر کار کرده‌ایم.

حسینی ادامه داد: در راستای ترویج فرهنگ تعاون، باید به موضوع الگوسازی توجه شود که متاسفانه در این بخش توفیقی نداشته‌ایم و شاید مدیران بخش تعاون، گام‌های اولیه را برداشته‌ و مقدمات را فراهم کرده‌اند، اما دیگر بخش‌ ها متناسب با آنها حرکت نکرده‌اند.

وی افزود: برای به ثمر رسیدن فعالیت تعاونی‌ها باید دیگر بخش‌ها، با آنها همراهی کنند ولی متاسفانه با چالش هماهنگی بخش‌های مختلف مواجه هستیم و این امر دلیلی بر عدم توفیق تعاونی‌ها است.

معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه برای به ثمر رسیدن کارها  باید بر روی آن اصرار وجود داشته باشد و این امر مستلزم نظارت درست در فعالیت‌ها است، یادآور شد: هر اقدامی که بخواهد در بدنه جامعه ایجاد شود، باید نظارت‌های جدی بر اقدامات صورت گیرد.

حسینی به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی را باید اقتصاد در فرهنگ تعاون تفسیر کنیم، چون وقتی بنا است در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از ظرفیت و توان داخل برای رشد کشور استفاده شود، این توان نه در دست فرد و یا یک جمع خاص بوده، بلکه این پتانسیل در دست ملت قرار دارد و همه ملت، با سطوح مختلف دخیل در این امر هستند.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مربوط به تعاونی‌ها است.

معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی به سرمایه‌های معطل مانده در نظام اشاره کرد و گفت: برای اینکه بخشی از سرمایه‌های معطل مانده را فعال کنیم، باید گام اساسی در بخش تعاون برداریم و اگر این اقدام صورت گیرد، گام‌های ارزنده‌ای در بخش اقتصاد مقاومتی برخواهیم داشت.

حسینی بخش تعاون را یک بخش اعتمادزا در جامعه دانست و گفت: بخش عمده‌ای از فعالیت تعاونی‌ها، به بحث بازاریابی بستگی دارد که اگر به این موضوع توجه نشود، توفیقی در بحث تعاونی‌ها وجود نخواهد داشت.

وی افزود: برای موضوع بازاریابی امروزه در دنیا نه تنها بر اساس ذائقه مردم سرمایه‌گذاری و تولید صورت می‌گیرد، بلکه برای مردم ذائقه ایجاد می‌کنند و بر اساس آن تولید صورت می‌گیرد.

معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی برند‌سازی را جزو لاینفک فعالیت‌های اقتصادی برشمرد و خاطرنشان کرد: باید به طور قطع به این امور پرداخته شود و تلاش کنیم تا تمام جوانب کار، در نظر گرفته شود تا به هدف مورد نظر برسیم.

 

منبع : فارس

بدون دیدگاه

نظرات بینندگان

نظرات بینندگان

پر کردن قسمت ستاره الزامی میباشد.